Mobiltelefoner

På mitt kära jobb så kretsar en rätt stor del av aktiviteterna kring mobiltelefoner. Trots det har jag alltid haft rätt sunkiga mobiler själv, förmodligen för att jag har inställningen att ju dyrare något är desto större chans att det går sönder om det är jag som är ägaren av föremålet. Men imorgon ska jag faktiskt investera i en ny och fin mobiltelefon.

En som också investerade i en ny mobiltelefon var en kund som jag hade idag. Han ägnade först 13 minuter på telefon att jiddra om diverse oviktiga detaljer som jag hela tiden fick förklara tre gånger. Sedan kom han in i butiken (med pippi långstrum-frisyr) och fortsatte jiddra. Han ville även pruta femtio kronor på en mobil, som redan var nedsatt sju hundra kronor. Sitt prutande motiverade han med att han minsann läst en kurs i försäljning och visste att jag inte ville något annat än sälja honom mobilen.

Men där hade han fel, för jag ville inte alls sälja mobilen till honom. Så efter tio minuters diskussion (han tjatade, jag skrattade) så gav han med sig och betalade det hemska priset 499:-.

För er som aldrig jobbat i butik så finns det en regel angående jobbiga kunder. De kommer alltid en kvart innan stängningsdags. Precis när du bara räknar sekunder efter en jobbdag och förbereder dig på att gå hem och slappna av - då kommer de. Det slår banne mig aldrig fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback